Demir döküm karter ve silindirler, düşük hızda çalıştırılan pistonlar, korozyona ve ısıya dayanıklı paslanmaz çelik valfler, soğutma finli silindir ve üst başlıklar, pistonlu hava kompresörlerinin uzun ömürlü olmasını sağlar.
Tek ve çift kademeli pistonlu hava kompresörleri farklı uygulama alanlarında başarıyla çalışabilmesi amacıyla üretilmiştir. Her seviyede kullanıcının kolayca adapte olup öğrenebileceği şekilde tasarlanan ürünlerin üretiminde ve montajında kullanılan üstün performanslı ve kaliteli parçalar, uzun bakım aralıkları ve bunun sonucunda da düşük işletme giderleri sağlar.
Ürün Özellikleri
- Tek kademeli tipler 8 bar, İki kademeli tipler 15 bar ve yüksek basınç tipleri ise 25-50 bar basınçlarına göre dizayn edilmiştir.
- V kayış-kasnak ile tahrik edilmektedir.
- Şasili ünite olarak hava tanksız tercih edilebilmesi
- 4 kW güce kadar olan tiplerde monofaze elektrik motorları ile yol verilebilme tercihi
- F izolasyonlu, IP55 korumalı, IE2 verimli, asenkron elektrik motoru ile kompresöre tahrik verilmektedir.
- Kompresör kafası ve silindirleri Gri döküm EN GJL250 malzemeden, Krank mili ise yekpare EN-GJS 500-7 malzemeden dökülmüştür.
- Biyel kolu-Krank mili bağlantısı iğneli rulmanlar ile sağlanmaktadır.
- Krank milinin tasarımına entegre edilen bir çubuk yardımı ile çırpmalı yağlama yapılmaktadır.
- Kompresör yağının kolay boşaltılmasını sağlayan gövdeye entegre edilmiş mini küresel vana mevcuttur .Bu vananın çıkışına yağın boşaltılması riskine karşı sökülebilir kör tapa takılmıştır.
- Hava soğutmalıdır :Soğutma ara ve art soğutucular ile volan pervanesinin oluşturduğu hava akımı sayesinde sağlanmaktadır.
- Kompresör kafasına entegre edilen gözetleme camı sayesinde yağın durumu kolayca izlenebilmektedir.
- Basınç durumunun izlenmesi manometre ile yapılmaktadır.
- Çalışma kontrolü (boşta -yükte çalışma) basınç şalteri ile sağlanmaktadır.
- Kompresör işletme basıncının +1 bar değerine ayarlanmış emniyet subabı ile sistemin aşırı basınca karşı güvencesi sağlanmıştır.
- Hava filitre elemanı kolay değiştirilebilmeyi sağlayan plastik filitre kabı içerisine yerleştirilmiştir
- Kayış-kasnak sisteminin güvenliği CE normlarına uygun olarak kapalı muhafaza ile sağlanmıştır.
- Kompresör; 4 kW motor gücü tiplerine kadar motor koruma şalteri ile direkt olarak, 5.5 kW ve üzeri motor gücü tipleri ise yıldız-üçgen kumanda panosu ile yol verilmektedir.
- Kompresör sistemine dahil edilen tek yönlü çekvalf ile sistemin havasının tekrar kompresöre geri dönmesi önlenmiştir.
- Kompresör ünitesi hava tankı üzerine monte edilmiştir.
- Hava tankları 2009/105/EC direktifine uygun olarak kendimiz tarafından tasarımı yapılarak üretilmektedir.
- Hava tanklarının hava çıkışına küresel vana takılmaktadır.Ayrıca tankların altında yoğuşma suyu tahliyesi için mini küresel vana kullanılmıştır.
- Kompresörün aniden enerjisinin kesilmesi ve enerjinin tekrar gelmesi durumunda çekvalf ile kompresör arasında sıkışan havanın tahliyesi kollektör altına takılan mini küresel vana ile manuel olarak yapılmaktadır. 7,5 kw ve üzeri motor gücü tiplerinde ise tahliye işlemi kollektöre takılan 2/2 Y selonoid valf ile otomatik olarak yapılmaktadır.
MODEL |
BASINÇ |
KAPASİTE |
MOTOR |
DEPO |
DEVİR |
PİSTON ÇAPI |
BOYUTLAR |
AĞIRLIK |
Bar |
lt/min |
kW / HP |
LT |
1 / min |
mm |
mm |
KG |
iCS 365 |
8 |
365 |
2.2/3 |
280 |
800 |
70x70 |
1500x1100x500 |
170 |
iCS 600 |
8 |
600 |
3/4 |
400 |
800 |
90x90 |
1800x1150x650 |
200 |
iCS 980 |
8 |
980 |
5.5/7.5 |
400-550 |
850 |
110x110 |
1900x1400x700 |
320 |
iCS 1470 |
8 |
1470 |
5.5/7.5 - 7.5 / 10 |
550 |
850 |
110x110x110 |
1900x1450x700 |
340 |